Kdo Patří Do Generace Baby Boomers? A Co Je Ovlivňuje?

Kdo Patří Do Generace Baby Boomers? A Co Je Ovlivňuje?

„Baby boomer“ je termín, který se používá pro označení osob narozených v letech 1946 až 1964. Tato generace tvoří podstatnou část světové populace, zejména ve vyspělých zemích. Poslední zpráva o sčítání lidu uvádí, že baby boomers představují jen ve Spojených státech 73 milionů lidí. Jako nejpočetnější generační skupina v dějinách USA měli – a stále mají – baby boomers významný vliv na ekonomiku a jsou často středem pozornosti marketingových kampaní a obchodních plánů. Podívejme se blíže na to, čím je tato generace tak jedinečná. 

Kdo patří do Generace Baby Boomer?

Baby boomers jsou lidé narození v letech 1946 až 1964. Přestože se přesný počátek a konec této generace liší, většina lidí považuje tento časový rámec za pevně stanovený pro baby boomers. Kromě toho se tato generace někdy dělí na dvě části: „rané“ baby boomery (narozené v letech 1945-55) a „pozdní“ baby boomery (narozené v letech 1956-64). Toto rozdělení pomáhá vysvětlit, proč mají určité skupiny v rámci celkové demografické skupiny baby boomers odlišné hodnoty, zkušenosti a zájmy, než-li generace x.

Kde se vzal pojem baby boomer?

Pojem „Baby Boomer“ byl poprvé použit v 50. letech 20. století k označení populační exploze po druhé světové válce. Pro mnohé tento okamžik znamenal novou éru ekonomické prosperity s růstem mezd, prosperujícími podniky a různými spotřebními výrobky.

Co ovlivňuje baby boomery?

Události, které se odehrávají během života člověka, mohou mít velký vliv na jeho hodnoty, přesvědčení, chování a politické názory.

Například na počátku baby boomu éra, válka ve Vietnamu a hnutí za občanská práva ovlivnily názory lidí z období baby boomu na sociální otázky.

S přibývajícím věkem ovlivnily jejich pohled na svět studená válka, útoky z 11. září a technologický pokrok.

Baby boomers čelí s přibývajícím věkem řadě výzev

Například mnoho lidí z baby boomu si neušetřilo dostatek peněz na důchod, což vede k jejich finanční nejistotě v pozdějších letech. Kromě toho pokroky v medicíně vedly k prodloužení průměrné délky života, což s sebou nese zvýšení nákladů na zdravotní péči o stárnoucí jedince. V neposlední řadě se někteří příslušníci baby boomu mohou ocitnout bez odpovídající sociální podpory nebo přístupu ke kvalitním zdravotnickým službám z důvodu omezených finančních prostředků nebo geografické polohy.

Vliv generace Baby Boomers 

Baby boomers jsou zodpovědní za některé z nejvýznamnějších ekonomických změn v posledních několika desetiletích, mimo jiné: 

Spotřebitelská kupní síla

Díky svému vysokému počtu tvoří baby boomers v současné Americe odhadem 77 % spotřebitelské kupní síly. Protože ovládají tak velký podíl spotřebitelských výdajů, musí společnosti přizpůsobit své marketingové strategie speciálně této demografické skupině, pokud chtějí být úspěšné. 

Technologie

Baby boomers patřili mezi první generace, které se setkaly s novými technologiemi, jako jsou počítače, mobilní telefony a internet, což výrazně změnilo způsob, jakým spolu komunikujeme a jak přistupujeme k informacím. Byli také klíčovými hráči při popularizaci nových technologií, jako jsou streamovací služby, platformy sociálních médií a v poslední době i virtuální realita (VR). 

Kultura na pracovišti

Baby boomers vyrůstali v době, kdy se vysoce cenila tvrdá práce a loajalita byla odměňována povýšením nebo dlouhodobými pracovními smlouvami. Tato generace chápe, že tvrdá práce může vést k úspěchu; jsou to disciplinovaní, spolehliví pracovníci, kteří jsou hrdí na to, že úkoly plní důkladně a správně. Zatímco někteří se jejich oddanosti tradičním hodnotám posmívají jako zastaralé nebo překonané, jiní oceňují jejich oddanost kvalitnímu provedení a vynikajícímu zákaznickému servisu, která se předává z generace na generaci.

Žít život naplno a bez zábran

Baby Boomers si více cení zážitků než majetku; jde jim spíše o vytváření vzpomínek s přáteli a rodinou než o soustředění se na hmotné statky nebo symboly postavení. Dávají přednost trávení času venku při aktivitách, jako je turistika, kempování, jízda na kánoi – cokoli, co je dostane do přírody! Jejich nadšení pro život je nakažlivé; tím, že naplno přijímají každý den, jsou příkladem pro své okolí – a připomínají nám všem, jak důležité je užívat si každý okamžik!

Zároveň jsou lidé z období baby boomu často považováni za otevřené, pokud jde o přijímání nových myšlenek nebo technologií; možná je přijímají pomaleji než mladší generace, ale stále jsou ochotni tak učinit, pokud mají pocit, že to bude nějakým způsobem prospěšné pro ně nebo jejich podniky. Mnoho společností se proto snaží kombinovat tradiční metody s moderními technologiemi, aby oslovily jak starší, tak mladší zákazníky. 

V závěru lze říci, že lidé z období baby boomu tvoří velkou část naší populace a měli – a stále mají – trvalý vliv na naši kulturu a ekonomiku.

Často Kladené Otázky

V jakých letech se generace baby boomerů narodila?

Baby boomers, za něž jsou obecně považováni lidé narození v letech 1946 až 1964, jsou výsledkem demografického milníku. S návratem vojáků z druhé světové války domů a krátce po ní začínajícím baby boomem se jednalo o osoby, které v obrovském časovém rozpětí (18 let) vytvořily populační vlnu, jež výrazně ovlivnila společnost. Dědictví, které tato generace po druhé světové válce zanechala, se projevuje kulturně, sociálně, ekonomicky a politicky po celém světě od doby, kdy Baby Boomers začali v 60. letech vstupovat do dospělosti. Mnozí příslušníci této „antropocénní generace“ ovlivňují společnost i v pozdějším věku.

Jaký je dopad Baby Boomers na naši ekonomiku?

Baby boomers jsou zodpovědní za některé z nejvýznamnějších ekonomických změn v posledních několika desetiletích, včetně zvýšení kupní síly spotřebitelů, změny v zavádění a používání technologií a změny kultury na pracovišti. Kromě toho si baby boomers více cení zážitků než majetku, což často vede k tomu, že žijí naplno a bez zábran. Tato generace měla – a stále má – trvalý vliv na naši kulturu a ekonomiku.

Jak se firmy zaměřují na baby boomery?

Pokud chtějí být společnosti úspěšné, musí své marketingové strategie přizpůsobit speciálně demografické skupině Baby Boomer. Společnosti by měly kombinovat tradiční metody s moderními technologiemi, jako je například facebook, aby oslovily jak starší, tak mladší zákazníky.

Závěr

Baby Boomers představují neuvěřitelně různorodou skupinu lidí, kteří zažili nebývalý růst během jedné z nejproměnlivějších epoch v historii. I dnes jsou inovátory a vůdčími osobnostmi, které se zasazují o otázky sociální spravedlnosti a zároveň vyznávají tradiční hodnoty, jako je pracovní morálka a loajalita. Především nám však všem připomínají, jak důležité je žít život naplno – bez omluv! Ať už patříte k této generaci, nebo ne, porozumění Baby Boomerům vám pomůže ocenit sílu, kterou přináší život bez omluv!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *