V České republice se stále více lidí připojuje k sociálním sítím. Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) využívá téměř 6 milionů lidí sociální sítě. To znamená, že více než polovina populace starší 16 let je připojena k alespoň jedné sociální síti.
Přehled sociálních sítí v ČR
V České republice se sociální sítě staly běžnou součástí života. Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) téměř 6 milionů lidí používá sociální sítě. Z toho nejvíce osob ve věkové kategorii 16-24 let, kde je alespoň na jedné sociální síti 95 % z nich.
Největšími sociálními sítěmi v ČR jsou YouTube a Facebook, které jsou stále nejpopulárnější. V roce 2022 se měl počet uživatelů sociálních sítí zvýšit zhruba o 9 procent. Počet uživatelů na sociálních sítích v Česku se loni v meziročním srovnání zvýšil o zhruba 9 procent.
Podle ČSÚ jsou dalšími populárními sociálními sítěmi v ČR:
- TikTok
Instagram je oblíbený zejména u mladších uživatelů, kde tvoří a sdílejí fotografie a videa. TikTok se používá používají z pravidla mladší uživatelé. Twitter je vhodný pro sledování zpravodajství a názorů osobností. LinkedIn je zaměřen na profesionální sítě a hledání práce.
Z posledních dostupných dat, která se vztahují k roku 2020, víme, že profil na sociálních sítích typu Facebook mělo 49 % firem s 10 a více zaměstnanci, z velkých firem (s 250 a více zaměstnanci) to bylo dokonce 84 % firem.
Celkově lze říci, že sociální sítě jsou v ČR stále více oblíbené a stávají se nedílnou součástí našeho každodenního života.
Statistiky uživatelů sociálních sítí v ČR
V České republice je téměř 6 milionů lidí, kteří používají sociální sítě. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) se počet uživatelů sociálních sítí v roce 2021 zvýšil o 2,5 procentního bodu ve srovnání s rokem 2020, kdy to bylo 53,8 %. Nejvíce osob, které používají sociální sítě, patří do věkové kategorie 16-24 let. Z této věkové skupiny je alespoň na jedné sociální síti přihlášeno 95 % lidí.
Podle ČSÚ v roce 2021 bylo v Česku 5,7 milionů lidí na sociálních sítích. Z tohoto počtu bylo 4,8 milionů lidí na sociálních sítích pomocí mobilních zařízení. Průměrný denní čas strávený na sociálních sítích v roce 2019 byl 143 minut.
Nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v ČR jsou YouTube a Facebook. V roce 2021 měl profil na Facebooku 49 % firem s 10 a více zaměstnanci. Z velkých firem (s 250 a více zaměstnanci) to bylo dokonce 84 % firem.
Vývoj počtu uživatelů sociálních sítí v ČR v posledních letech ukazuje stále rostoucí trend. V roce 2022 se počet uživatelů sociálních sítí zvýšil zhruba o 9 procent ve srovnání s předchozím rokem.
Trendy v Počtu Uživatelů Sociálních Sítí v ČR
Růst Počtu Uživatelů
Podle nedávného průzkumu Českého statistického úřadu (ČSÚ) používá téměř 5 milionů lidí v České republice sociální sítě. Ve srovnání s rokem 2020 se počet uživatelů sociálních sítí zvýšil o 2,5 procentního bodu. Ze zkoumané skupiny 16+ používá sociální sítě nejvíce osob ve věkové kategorii 16-24 let. Z těch je alespoň na jedné sociální síti 95 %.
Nejsilnějšími sociálními sítěmi v ČR zůstávají YouTube a Facebook. V loňském roce se měl počet uživatelů sociálních sítí zvýšit zhruba o 9 procent. Počet uživatelů na sociálních sítích v Česku se loni v meziročním srovnání zvýšil o zhruba 9 procent.
Pokles Počtu Uživatelů
Zatímco počet uživatelů sociálních sítí v ČR stále roste, existují i určité trendy, které naznačují pokles počtu uživatelů. Například, podle průzkumu ČSÚ se zvyšuje návštěvnost především sociálních sítí TikTok, Snapchat, Twitter, Pinterest a LinkedIn. Nicméně, celkový trend v ČR stále naznačuje růst počtu uživatelů sociálních sítí.
Dalším trendem je posun ve vnímání, kdy se ze sociálních sítí stávají zábavní platformy přesně s tímto typem obsahu. Méně tak uživatele zajímá, jak se má a co dělá jejich okolí, ale spíš to, co je zajímá doopravdy. To jsou aspekty, které přispívají k tomu, že budou sociální média méně sociální a více média.
Nejoblíbenější Sociální Sítě v ČR
Pokud se podíváte na aktuální statistiky, zjistíte, že sociální sítě jsou stále velmi populární v Česku. V roce 2021 používá sociální sítě téměř 5 milionů lidí, což je více než polovina obyvatelstva staršího 16 let. V následujícím textu se podíváme na nejoblíbenější sociální sítě v ČR.
Facebook je stále největší sociální sítí v Česku a používá ji 89 % české internetové populace starší 15 let. Facebook je velmi populární mezi staršími lidmi, ale i mladší generace ho stále používá. Na Facebooku najdete mnoho skupin zaměřených na různá témata, a to jak pro zábavu, tak i pro diskusi a sdílení informací.
Instagram je druhou nejpopulárnější sociální sítí v Česku a používá ji více než polovina Čechů starších 15 let. Instagram je velmi vizuální platformou, kde se lidé mohou sdílet své fotografie a videa. Instagram je velmi populární mezi mladšími lidmi, ale stále více se ho začínají používat i starší generace.
Twitter je méně populární než Facebook a Instagram, ale stále ho používá přibližně 10 % české internetové populace starší 15 let. Twitter je platforma, kde se lidé mohou sdílet krátké zprávy o maximální délce 280 znaků. Twitter je populární mezi lidmi, kteří se zajímají o aktuální události a novinky.
TikTok
TikTok je nově jednou z nejpopulárnějších sociální sítí v České republice a používá ji stále více lidí všech věkových kategorií. TikTok je velmi oblíbený mezi mladšími generacemi, ale i starší lidé ho stále více objevují. Na TikToku najdete mnoho videí zaměřených na různá témata, a to jak pro zábavu, tak i pro diskusi a sdílení informací. TikTok je také oblíbený pro svou krátkou a snadno srozumitelnou formu, která umožňuje rychlé a snadné sdílení obsahu.
To jsou nejoblíbenější sociální sítě v ČR. Pokud chcete být v kontaktu se svými přáteli a rodinou nebo se zajímáte o novinky a aktuální události, určitě se na těchto platformách neztratíte.
Věkové Rozdělení Uživatelů Sociálních Sítí v ČR
Počet uživatelů sociálních sítí v ČR se v posledních letech neustále zvyšuje. Podle Českého statistického úřadu používá sociální sítě více než polovina Čechů starších 16 let. Tento počet se v roce 2022 zvýšil o zhruba 9 procent v porovnání s rokem 2021.
Z věkového hlediska jsou nejvíce aktivní uživatelé sociálních sítí v ČR ve věkové kategorii 16-24 let. Podle Českého statistického úřadu používá sociální sítě nejméně 95 % osob v této věkové kategorii. S rostoucím věkem se podíly uživatelů sociálních sítí postupně snižují. Například ve věkové kategorii 45-54 let používá sociální sítě 56 % osob a ve věkové kategorii 65+ pouze 9 % osob.
Nejpopulárnějšími sociálními sítěmi v ČR jsou YouTube a Facebook. Tyto dvě sociální sítě jsou v ČR nejrozšířenější a mají nejvíce aktivních uživatelů. Nicméně, další sociální sítě jako Instagram, Twitter nebo TikTok získávají stále více uživatelů v různých věkových kategoriích.