Jak Na Instagram: 15 Tipů, Které Vám Okamžitě Pomohou s Vaším Marketingem!

Jak Na Instagram: 15 Tipů, Které Vám Okamžitě Pomohou s Vaším Marketingem!

Instagram je jednou z nejoblíbenějších platforem sociálních médií na světě s více než 2 miliardami aktivních uživatelů po celém světě. Pro firmy se stal mocným nástrojem k oslovení potenciálních zákazníků, a pokud chcete, aby vaše firma měla náskok před konkurencí, je důležité pochopit, jak efektivně využívat marketing na Instagramu. V tomto příspěvku na blogu naleznete 15 tipů Vám pomohou vytěžit z marketingových aktivit na Instagramu maximum.

1. Přepněte si svůj účet na Business Profil

Pokud chcete začít s marketingem na Instagramu, prvním krokem je přepnutí profilu na firemní profil. Stačí několik kliknutí na tlačítko a můžete snadno provést přechod a začít využívat jeho skvělé výhody. Sledující vás budou mnohem pravděpodobněji kontaktovat jedním kliknutím z vaší stránky na Instagramu a díky tomu, že se na Instagramu etablujete jako oficiální značka, důvěryhodnost u vašeho publika prudce vzroste!

Navíc můžete vytvářet a publikovat reklamy přímo na Instagramu, aniž byste potřebovali jakoukoli externí pomoc – už jen tato funkce může z dlouhodobého hlediska ušetřit tolik peněz a času. A nezapomeňte na Insights – jejich analytické nástroje patří k nejlepším ve svém oboru a poskytují zásadní údaje, například o výkonnosti příspěvků. Než se vrhnete na svůj marketingový plán, ujistěte se, že jste co nejdříve přešli na obchodní profil!

2. Zvolte si poutavé uživatelské jméno a zlepšete vaše BIO!

Vaše uživatelské jméno by mělo být takové, aby si ho lidé snadno zapamatovali, a také takové, které odráží, čím se vaše firma zabývá nebo co nabízí. Nechcete, aby bylo příliš obecné; místo toho se snažte, aby bylo co nejvíce jedinečné a poutavé.

Měl by být také v souladu s vašimi dalšími účty na sociálních sítích, pokud nějaké máte.

Věnujte také pozor svému biu:

Vytvoření dokonalého bio pro váš profil na Instagramu se může zdát skličující, ale je to důležitější, než si myslíte! Pouhých 150 znaků stačí na to, abyste vysvětlili, kdo jste a proč by vás měl někdo sledovat. Věnujte čas kreativitě a ujistěte se, že vše, co čtenářům nabízíte, je lákavé. Využívejte emotikony a hashtagy – mohou skutečně pomoci vyprávět příběh. Pokud spravujete účet značky nebo e-shopu, nezapomeňte v bio uvést odkaz na svůj web a vymyslet výstižný hashtag. Může obsahovat slogan nebo název vaší společnosti.

Stále nevíte co si dát do bia? Podívejte se co dělají ty nejsledovanější účty Instagramu:

I vaše profilová fotka by mohla být poutavější!

Obrázek vašeho loga nebo lidské tváře může mít velký vliv na to, jak lidé váš profil vnímají a jak s ním komunikují.

3. Používejte marketingové nástroje pro instagram

Provozování firemního profilu na Instagramu je vzrušující a účinný způsob, jak zprostředkovat své sdělení, a s další výhodou bezplatných nástrojů, jako je Insights, vás nic nezastaví! Díky této úrovni podrobného analytického sledování můžete pochopit, jak uživatelé interagují s vaším obsahem, a činit informovaná rozhodnutí, která vám pomohou rozšířit počet sledujících.

Znalost toho, kdo jsou vaši sledující – jejich věk, pohlaví, lokalita a nejaktivnější hodiny – vám dává konkurenční výhodu při tvorbě sdělení, která velmi efektivně rezonují. Začněte s bezplatnými marketingovými nástroji Instagramu ještě dnes – přímo od samotné platformy – a nechte výkonnou analytiku, kterou poskytují, řídit úspěch vašeho podnikání!

Vytvoření pravidelného rozvrhu zveřejňování příspěvků je pro posílení vaší přítomnosti na Instagramu zásadní. Nechcete zveřejňovat příspěvky příliš často – to by mohlo sledovatele obtěžovat -, ale chcete je zveřejňovat dostatečně pravidelně, aby lidé věděli, kdy mohou očekávat nový obsah.

Chcete, aby se lidé do vašeho obsahu zapojovali a sdíleli ho i se svými sledujícími!

4. Využijte příběhy

Příběhy na Instagramu jsou ideální platformou pro vytváření krátkého, poutavého obsahu, který lze rychle sdílet s velkým počtem uživatelů. Využívejte tuto funkci moudře!

Pokud chcete generovat potenciální zákazníky, Instagram Stories mohou být klíčem k úspěchu! Liší se od běžných příspěvků a mají podobný formát jako Snapchat Stories: trvají pouze do 24 hodin, zobrazují se v horní části časových os sledujících a lze je uložit na později. A to není všechno – značky mohou tuto funkci využít k zachycení zasvěceného obsahu ze zákulisí a umožnit sledovatelům nahlédnout do každodenního dění. Díky tolika výhodám je nyní ideální čas začít Instagram Stories používat a sklízet ovoce!

Pokud jste se někdy obávali, jak vytvořit dokonalý příspěvek pro Instagram, odhoďte obavy – Příběhy jsou skvělou platformou pro experimentování s různým obsahem.

Můžete použít fotografie, krátká videa, Reels a Boomerangy a zapojit tak své sledující do dění kolem značky nebo stránky. Kromě toho je snadné dodat obsahu další punc pomocí připravených nástrojů, jako je Canva a InVideo.

Navíc můžete spolupracovat s dalšími influencery a značkami tím, že je ve svých příbězích označíte – mluvme o tom, jak tuto funkci maximálně využít!

Využití Instagramu je ještě snazší díky funkci automatického řazení na každé stránce. Bez ohledu na to, kolik příspěvků se rozhodnete do svých Příběhů nahrát, není obsah, který lze celkově zobrazit, nijak omezen, což je skvělá volba pro firmy, které hledají strategie, jak rozšířit svou angažovanost u zákazníků. Navíc díky aplikaci dostupné pro mobilní uživatele můžete ke Stories snadno přistupovat a sdílet je bez potíží. Jak skvělé to je? Pokud tedy chcete ještě více navázat kontakt se svým publikem a toužíte spolupracovat s populárními influencery po celém světě, pak neváhejte! Vzhledem k tomu, že na Instagramu je k dispozici tolik příležitostí k navazování kontaktů, nikdy nebyl lepší čas a místo než teď!

5. Využívejte novinky: Instagram Algoritmus Je Totiž Miluje!

Pokud Instagram používáte již delší dobu a ještě jste nevyzkoušeli aplikaci Reels, je nejvyšší čas tak učinit. Tento formát Instagramu rychle získává na popularitě díky svým vysoce výkonným statistikám – při správném použití má potenciál exponenciálně zvýšit vaši angažovanost. Skvělé na Reelech je, že se dají rychle a jednoduše sestavit – obvykle to nevyžaduje více než 15 minut vašeho času! Nebraňte se tedy novince v podobě tohoto nového formátu – vyzkoušejte ji a uvidíte, jak poroste váš dosah. Potřebujete jen nápad, trochu kreativity a několik základních editačních dovedností a můžete začít! Podívejte se nyní na má nejnovější videa a přesvědčte se, jak efektivní mohou Reels být.

Jak funguje instagram reels?

Zvláště všestranné jsou Reels: nejenže trvají až 60 sekund, ale také jsou vybaveny sadou kreativních nástrojů pro úpravy! Do svých videí na cívce můžete přidat hudbu, text a interaktivní prvky, aby byla poutavější – navíc nemusí být dokonalá. Ve světě perfekcionismu je osvěžující vidět, že Instagram zaujímá tak uvolněný přístup.

Jakmile vytvoříte svůj Reel, je čas ho propagovat! Tady se algoritmus

6. Spolupracujte s Influencery

Pokud chcete rychle oslovit potenciální zákazníky na Instagramu, může být influencer marketing tou správnou cestou! Influencerům jejich sledující důvěřují a stále více spotřebitelů nakupuje služby nebo produkty na základě toho, co od nich vidí. Podle společnosti Big Commerce navíc stále více firem investuje značnou část svého ročního marketingového rozpočtu do marketingových kampaní s influencery.

To dokazuje, jak mocná tato strategie ve skutečnosti je – influencer marketing už není jen módním výstřelkem, ale zásadním nástrojem pro značky, které chtějí expandovat. Při spolupráci se správnými influencery ve vašem oboru můžete těžit z jejich širokého publika a zvýšit svůj dosah!

Jak najít kvalitního influencera pro váš brand?

Instagram Stories jsou skvělým začátkem – projděte si je, najděte někoho s podobnou cílovou skupinou a oslovte ho! Pokud chcete získat více kvalitních potenciálních zákazníků, další skvělou možností jsou reklamy na Instagramu. Pomocí tohoto nástroje můžete cílit na zákazníky na základě jejich zájmů, demografických údajů a dalších charakteristik. Budete tak mít jistotu, že se ti správní influenceři dostanou ke správným lidem!

Pokud jste tedy připraveni posunout angažovanost své značky na další úroveň, je nejvyšší čas vyzkoušet influencer marketing! Šťastné navazování kontaktů!

7. Využijte obsah vytvořený uživateli

Požádejte své sledující, aby se na Instagramu podělili o své vlastní zkušenosti s vaší značkou – zvýšíte tak zapojení uživatelů a pomůžete jim dále propagovat vaše produkty nebo služby.

Jak toho docílit?

Vyzvěte své sledující, aby posílali svůj obsah – můžete to udělat prostřednictvím kampaně s hashtagy nebo jednoduše požádat lidi, aby zveřejnili a označili vaši stránku. Jakmile obsah získáte, nezapomeňte ho použít! Sdílejte tyto příspěvky ve svém vlastním kanálu a příbězích a nezapomeňte uvést původního autora příspěvku. Můžete je dokonce přeposlat i na jiné sociální sítě, jako je Facebook nebo Twitter.

Obsah generovaný uživateli je cenný, protože pomáhá budovat důvěru mezi stávajícími zákazníky a zároveň přitahuje ty potenciální – nezapomeňte proto využít jeho sílu!

Celkově je Instagram úžasným nástrojem pro firmy, které chtějí zvýšit angažovanost zákazníků a navázat vztahy s dalšími vlivnými lidmi v oboru. Doufáme, že díky našim výše uvedeným jednoduchým tipům a trikům vám budování úspěšnou síť na Instagramu bude hračka! Šťastné vytváření sítí!

8. Vytvořte vlastní hashtag

Pokud hledáte způsob, jak okamžitě zaujmout své zákazníky, zkuste použít interaktivní hashtag. Hashtag #givesyouwings společnosti Red Bull nasbíral téměř 500 000 příspěvků.

Zákazníci mohou pomocí tohoto tagu zveřejňovat obsah vytvořený uživateli, což ostatním uživatelům umožňuje snadno vyhledat všechny příspěvky týkající se vaší značky. Navíc umožňuje prohledávat obrázky, které byste mohli chtít znovu zveřejnit na své vlastní stránce. Vytvoření hashtagu je v podstatě bezplatná reklama – pokaždé, když někdo zveřejní fotografii s použitím tagu, vystavuje vaši společnost svým sledujícím.

Pokud má vaše značka již zavedený slogan nebo frázi, skvělým způsobem, jak zvýšit její dosah, je vytvoření značkového hashtagu. Stačí se podívat na úspěch #ShareACoke od společnosti Coca Cola! Vytvoření tohoto populárního hashtagu bylo bezpochyby jedním z nejlepších kroků, které společnost učinila v rámci své strategie pro sociální média – umožnilo zákazníkům zapojit se a sdílet své zážitky s různými verzemi etiket CocaCola, například s jejich rodným městem, nebo dokonce se zobrazením sebe sama s personalizovanou lahví CocaColy. Tento poutavý přístup umožňuje budovat vztahy v reálném čase, které uživatele zajímají a baví. #ShareACoke dosáhla obrovského úspěchu i většího uznání společnosti Coca Cola – co by vás nemělo nadchnout?

Tak na co ještě čekáte? Pusťte se do brainstormingu a vymyslete chytlavý hashtag pro svou značku ještě dnes!

9. Posílejte přísěvky ve správný čas

Jste připraveni posunout svou hru na Instagramu na vyšší úroveň? Je pravda, že pravidelné zveřejňování příspěvků je důležité pro udržení zájmu vašich sledujících, ale přehnané zveřejňování je spolehlivý způsob, jak je odradit!

Chcete být konzistentní, aniž byste zahltili jejich informační kanály. Naštěstí společnost Later provedla veškerý výzkum, takže vy nemusíte. Podle našich odborníků jsou nejhoršími dny pro zveřejňování středeční odpoledne a čtvrteční večer, zatímco sobota nebo neděle jsou optimální pro to, aby se váš obsah dostal před vaše sledující.

Kdy postovat na instagram?

Výzkumy Instagramu nyní ukazují, že nejlepší denní doba pro publikování příspěvků je mezi pátou a šestou hodinou ranní vzhledem k vašemu časovému pásmu, takže je jasné, že prvních pár hodin po rozednění je skvělou příležitostí, jak oslovit uživatele novým obsahem. To dokonale koreluje s dobou, kdy se mnoho lidí připravuje do práce nebo dojíždí do práce, což znamená, že budou pravděpodobně na svých telefonech a budou procházet Instagram a hledat aktualizace svých oblíbených účtů.

Z průzkumu navíc vyplývá, že 12:00 (nebo krátce po ní) je také oblíbený čas zveřejňování příspěvků, což nejspíš zastihne lidi, kteří by měli spát, ale neodolají a zkontrolují nejnovější příspěvky! Abyste se ujistili, že oslovujete správné publikum ve správný čas, měli byste si v aplikaci Instagram Insights zkontrolovat počty svých sledujících – díky tomu získáte představu o časech největší aktivity, abyste přesně věděli, kdy máte každý den zveřejňovat příspěvky!

Na co ještě čekáte? Vyjděte ven a ukažte jim, co ve vás je!

10. Analyzujte své výsledky a podle toho upravte svou strategii

Pokud chcete dosáhnout zlepšení a zvýšit dosah, je při správě stránky na Instagramu nezbytné sledovat správné metriky. Pro začátek sledujte míru růstu počtu sledujících, abyste zjistili, jak ji může ovlivnit váš obsah nebo frekvence zveřejňování příspěvků. Poté změřte míru zapojení, včetně lajků a komentářů. Je důležité získat průměrné procento z těchto ukazatelů v porovnání s celkovým počtem sledujících, abyste věděli, jak poutavý obsah vlastně zveřejňujete.

Pravidelné sledování těchto dvou metrik vám může dobře napovědět, na co zaměřit své další úsilí. Tento přístup bude pravděpodobně mnohem produktivnější než slepé zveřejňování čehokoli, co vás napadne, aniž by za tím stály nějaké hodnotné informace!

11. Vytvořte si plán na dalších 30 dní

Nyní, když znáte osvědčené postupy pro správu své stránky na Instagramu, je čas naplánovat, jak je budete provádět. Začněte tím, že si napíšete seznam cílů a úkolů, kterých chcete během následujících 30 dnů dosáhnout. Mezi ně může patřit zvýšení míry zapojení nebo dosažení určitého počtu sledujících.

Jakmile budete mít své cíle a úkoly, vytvořte si plán na každý den nebo týden. Ujistěte se, že se držíte stejné strategie obsahu, frekvence zveřejňování příspěvků a používání hashtagů, abyste své sledující nemátli. Kromě toho využijte příběhy na Instagramu, protože jsou skvělým způsobem, jak navázat kontakt s cílovou skupinou a dodat stránce další rozměr.

Sledováním tento plán a používání osvědčených postupů pro Instagram vám pomůže vybudovat úspěšný účet, který přiláká nové sledující a zapojí je.

13. Pečlivě vybírejte hashtagy pro své příspěvky

Druhou nejdůležitější část popisku příspěvků na Ig, mimo samotný popisek jsou právě hashtagy! Hashtagy jsou důležitým nástrojem, jak oslovit větší publikum a zviditelnit své příspěvky. Před přidáním hashtagů zvažte, zda jsou pro daný příspěvek relevantní. Příliš mnoho irelevantních nebo nesouvisejících může způsobit, že váš příspěvek bude vypadat jako spam a bude neúčinný při oslovování nových sledujících.

Snažte se také kombinovat hashtagy, které používáte pro jednotlivé příspěvky, abyste oslovit různé publikum. Tím zajistíte, že vaše příspěvky uvidí různí diváci, a ne jen ti, kteří sledují stále stejné hashtagy.

Nakonec používejte populární, ale cílené hashtagy, abyste dosáhli maximální viditelnosti. Populární hashtagy mají obvykle velkou konkurenci, takže je důležité používat takové, které jsou relevantní pro váš příspěvek a cílovou skupinu. Tím se zvýší pravděpodobnost, že váš obsah uvidí ti správní lidé!

Dodržováním těchto tipů budete schopni vytvářet efektivní příspěvky s hashtagy, které osloví ty správné lidi – což vám pomůže rychle zvýšit vaši přítomnost na Instagramu.

13. Využijte soutěže pro růst vašeho účtu

Soutěže jsou stále oblíbeným způsobem, jak získat na Instagramu pozornost, s potenciálem až 3,5krát více lajků a 65krát více komentářů než obvykle! V průběhu let zaznamenaly účty s dárky působivý 70% nárůst. Při vytváření vlastních giveaways je třeba věnovat zvláštní pozornost formátu – ať je zábavný a srozumitelný. Nezapomínejte ani na pravidla Instagramu! Ujistěte se, že všechny podmínky účasti, termíny a ceny jsou snadno pochopitelné, a dbejte na to, aby se soutěže nezúčastnili ti, kteří o váš účet nemají skutečný zájem. Koneckonců; soutěže by měly být o získávání nových sledujících a jejich proměně ve věrné fanoušky!

Nakonec změřte úspěšnost svých soutěží sledováním míry růstu a míry zapojení. Pokud to funguje dobře, pokračujte v pořádání dalších dárků, ale pokud ne, nebojte se vyzkoušet něco jiného! Hodně štěstí!

14. Zeptejte se svých followerů co chtějí vidět

Nejlepší způsob, jak zjistit, co vaše sledující zajímá, je jednoduše se jich zeptat! Požádejte své sledující o návrhy obsahu, který by rádi viděli, nebo se jich dokonce přímo zeptejte, jaká témata je zajímají. Získáte tak skvělý přehled o tom, jaké typy příspěvků vaše publikum baví a jaké ne.

Můžete využívejte také ankety a průzkumy, abyste rychle získali zpětnou vazbu od svých sledujících. Je to skvělý způsob, jak se dozvědět více o jejich zájmech, abyste mohli vytvářet obsah, který je zaujme.

Když věnujete čas tomu, abyste se zeptali svých sledujících, co chtějí vidět, budete moci vytvořit obsah, který s nimi bude rezonovat a zvýší zapojení na vaší stránce.

Často Kladené Otázky

Jak získat sledující na instagramu?

Je to skvělý pocit, když vidíte, jak se počet vašich sledujících na Instagramu zvyšuje! Chcete-li skutečně zvýšit počet svých sledujících a vybudovat silnou komunitu, začněte s kvalitou. Zveřejňujte smysluplný obsah, který rezonuje s vaší cílovou skupinou, a ujistěte se, že je v souladu s vašimi základními hodnotami. Jste připraveni na další krok? Využijte kreativitu ostatních tím, že budete pořádat zajímavé soutěže – všichni mají rádi věci zdarma! Kromě toho nezapomeňte na průzkum hashtagů, abyste zjistili, jaká slova se používají v konverzacích souvisejících s vaší tematickou oblastí. V neposlední řadě si vytvořte jednotný plán zveřejňování příspěvků, který vám jednak pomůže udržet konzistenci, ale také dá těmto potenciálním novým sledujícím vědět, kdy zveřejníte čerstvý obsah. A nakonec, při všem tomto úsilí nezapomeňte šířit informace: sdílejte odkazy na svůj profil na dalších platformách, například v e-mailu – brzy se dočkáte více lajků!

Je práce s instagramem zbytečná?

Ne! Práce s Instagramem může být velmi přínosná a obohacující. Je to skvělý způsob, jak oslovit velké publikum, zejména pokud se zabýváte prodejem produktů nebo služeb. Můžete jej využít k propagaci své značky a navázat kontakt s potenciálními zákazníky nebo klienty. Díky všem svým funkcím, kreativním nástrojům a výkonným analytickým nástrojům je Instagram vynikajícím prostředkem pro podnikům k dosažení jejich cílů. Navíc je to skvělý způsob, jak budovat vztahy se zákazníky a příznivci, což vaší firmě poskytne ještě větší konkurenční výhodu. Nevzdávejte se tedy Instagramu – příležitostí je tu spousta!

Závěr

Sociální média se stala nezbytnou součástí každé úspěšné marketingové strategie a Instagram není výjimkou. Dodržováním těchto 10 tipů mohou CMO maximalizovat svůj úspěch, pokud jde o marketing prostřednictvím této mocné platformy! Ať už jde o využití obsahu generovaného uživateli nebo o propojení s influencery, tyto tipy jistě pomohou každé firmě vyladit svůj přístup, pokud jde o marketing na Instagramu!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *