Slyšeli jste někdy pojem „SKU“ a přemýšleli jste, co to znamená? Mnoho majitelů firem tento termín zná, protože může být účinným nástrojem pro sledování zásob. Co přesně ale SKU znamená a jak pomůže vašemu podnikání? Pojďme se podívat na to, co je SKU a jak ji využít k maximalizaci zisku.
Co je to SKU?
SKU je zkratka pro skladovou jednotku. Jedná se o identifikační kód, který používají maloobchodníci a obchodníci k identifikaci výrobků v nejběžnější podobě řetězce písmen a číslic. Tento kód může podnikům pomoci snadněji sledovat své zásoby, což jim umožní efektivně řídit stav zásob.
Jak mohu SKU využít pro své podnikání?
Kódy SKU mohou podnikům pomoci efektivněji organizovat své výrobky, což jim umožní lépe sledovat stav zásob. Podniky tak mohou snáze zjistit, kdy je třeba doplnit zásoby výrobků nebo upravit ceny na základě poptávky. Kromě toho lze SKU použít také k rozlišení různých variant výrobků (například pokud prodáváte běžnou i malou verzi stejného výrobku). Pomocí kódů SKU pro jednotlivé varianty můžete snadno sledovat, které položky se prodávají dobře a kterým se naopak nedaří.
Dalším způsobem, jak mohou firmy používat kódy SKU, je sledování údajů o prodeji spojených s každou položkou v katalogu. Díky sledování toho, kolik jednotek se prodalo v průběhu času, mohou podniky odpovídajícím způsobem upravit své ceny nebo zvážit ukončení prodeje některých položek, pokud se jim nedaří. Díky těmto údajům mohou podniky činit informovaná rozhodnutí, která jim pomohou optimalizovat zisky.
Kde na SKU v online marketingu narazíme
S pojmem SKU se v online marketingu setkáme nejen v Google Shopping Ads, ale také v porovnávačích zboží jako je Heureka a Zboží.cz. Při vytváření reklamní kampaně v různých zemích a na různých trzích je důležité zohlednit rozdíly v SKU. Při vytváření reklamy je nutné zajistit, aby SKU použité pro jednotlivé trhy odpovídalo ostatním trhům, protože to může ovlivnit úspěšnost vašich kampaní. Kromě toho je také důležité vzít v úvahu případné další jazykové požadavky nebo předpisy při použití určitého SKU v zemi nebo regionu mimo zemi jeho původu. Stejné zásady platí i při nastavování kampaní na různých webech – je nutné zajistit, aby byl používaný SKU konzistentní na všech platformách, aby potenciální zákazníci byli schopni inzerovaný produkt snadno identifikovat.
Závěr
Závěrem lze říci, že pochopení toho, co je SKU a jak funguje, může být přínosné pro každou firmu, která chce zůstat organizovaná a efektivní ve svém systému řízení zásob. Při pečlivém sledování a analýze údajů o prodeji mohou podniky používat SKU k přijímání informovaných rozhodnutí o cenách a dostupnosti výrobků, která v konečném důsledku maximalizují zisky v dlouhodobém horizontu. Díky správné implementaci SKU bude vaše firma lépe připravena na všechny výzvy, které se jí postaví do cesty! V některých případech budete nuceni využívat identifikátor skladových jednotek pro online marketing.