Kdo Patří Do Generace Alfa? Jaké Charakteristiky Ji Vyznačují?

Kdo Patří Do Generace Alfa? Jaké Charakteristiky Ji Vyznačují?

Všichni známe generace Baby Boomers, Generace X a Milenáliové. Existuje však rostoucí generace, o které málokdo slyšel. Během několika příštích let početně převýší Baby Boomery a mnozí z nich se dožijí 22. století. Mluvíme o generaci Alfa, dětech generace Y a často i mladších sourozencích generace Z. Každý týden se jich na světě narodí více než 2,5 milionu. Až se všichni narodí (v roce 2025), bude jich téměř 2 miliardy – největší generace v dějinách světa. Generace Alfa je definována jako osoby narozené v letech 2010-2024. Pojďme prozkoumat, kdo je tato generace a proč je pro naši budoucnost tak důležitá.

Kdo patří do generace Alfa?

Definice generací jsou nejužitečnější, pokud pokrývají určité věkové rozmezí a umožňují tak smysluplné porovnávání členů této kohorty v čase. Pro generaci Alfa jsem navrhl, aby tuto skupinu tvořili lidé narození od roku 2010 – tedy v podstatě všichni, kterým je dnes méně než 10 let nebo jsou mladší. Takovéto vymezení generací nám umožňuje provádět smysluplná srovnání mezi kohortami a lépe porozumět jevům, jako je míra přijetí technologií nebo úroveň dosaženého vzdělání mezi různými skupinami lidí v rámci věkového rozpětí.

Představují také neuvěřitelně různorodou skupinu – pocházejí z různých prostředí a kultur po celém světě – což znamená, že společnosti si musí být jisté, že jejich nabídka produktů tuto různorodost odráží, pokud je chtějí účinně oslovit.

Hodnoty této generace

Generační definice nám pomáhají překročit rámec demografického cílení a místo toho zvážit způsoby, jakými lze identifikovat celé generace a zaměřit se na ně efektivněji než kdykoli předtím. Díky Generation Alpha mohou nyní marketéři vytvářet kampaně speciálně přizpůsobené dětem mladším 10 let, které se možná dosud marketingem nezabývaly – což značkám umožňuje oslovit nové zákazníky a navázat kontakt s cílovou skupinou na hlubší úrovni.

Nejvíce materiálně vybavená generace v historii

Generace Alfa bude pravděpodobně jednou z nejvíce materiálně vybavených generací, které se kdy narodily; odhaduje se, že do roku 2025 bude mít generace Alfa kupní sílu v hodnotě 1 bilionu dolarů! Díky rodičům, kteří vyrůstali v době největšího blahobytu v nedávné historii nebo těsně po ní, vyrostlo mnoho Alf obklopeno materiálním bohatstvím a přístupem k technologiím, a i když tyto věci nemusí nutně vést přímo ke štěstí, rozhodně jim dávají více příležitostí, než měly předchozí generace. Navíc je pravděpodobné, že jejich rodiče budou i nadále investovat do jejich vzdělání, což jim může v pozdějším věku poskytnout ještě více příležitostí!

Proč se jim říká generace alfa?

Generace Alfa navazuje na předchozí generace, jako jsou Baby Boomers, Generace X a Mileniálové (Y). Protože se tato nová vlna dětí rodí později, dává výzkumníkům z australského výzkumného centra The McCrindle Research Centre smysl, aby je nazvali „Alpha“ – podle písmene A jako Apple! Znamená to také, že tyto děti přišly na svět v době, která se pro lidstvo jeví jako nový začátek nebo výchozí bod, a to především díky technologickému pokroku v posledních letech – který poskytl velký potenciál pro vytváření lepších životů prostřednictvím lepších příležitostí než kdykoli předtím!

Pochopení této nové generace je zásadní pro každého, kdo chce v příštím desetiletí či dvou letech dosáhnout obchodního úspěchu v jakémkoli odvětví – ať už jste obchodník, který se snaží oslovit nové zákazníky, nebo pedagog, který se snaží připravit studenty na jejich budoucí roli ve společnosti!

Závěr

Generace hrají v našich životech důležitou roli a jejich pochopení pomáhá marketérům lépe přizpůsobit své kampaně různým věkovým a demografickým skupinám. Proces pojmenování použitý pro generaci Alpha je sám o sobě jedinečný – používá písmena z řecké abecedy na rozdíl od latinky – a dává tak vzniknout zcela novému souboru generačních identifikátorů, které mohou organizace ve všech odvětvích využívat po mnoho dalších let. Vzhledem k tomu, že každý den jsou k dispozici podrobnější údaje o těchto generacích, mohou nyní značky nejen cílit na jednotlivé demografické skupiny, ale i na celé generace!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *