Jako uživatelé Instagramu jistě víte, že příběhy jsou skvělým způsobem, jak navázat kontakt se svými sledujícími. Věděli jste ale, že ke svým příběhům můžete přidat odkaz? Tato funkce se nazývá „Swipe Up“ a umožňuje vám nasměrovat vaše diváky přímo na obsah nebo stránku spojenou s vaším příběhem. Podívejme se, jak můžete do svých příběhů na Instagramu přidávat odkazy.
Začínáme s odkazy Swipe Up
Abyste mohli funkci Swipe Up používat, musíte mít více než 10 000 sledujících nebo mít ověřený účet na Instagramu. Pokud tomu tak není, pak tuto funkci bohužel v tuto chvíli nemůžete používat. Pokud však tyto požadavky splňujete, pak můžete odkazy do svých příběhů snadno přidávat ve třech jednoduchých krocích.
UPDATE: Swipe Up funkce v Instagram Stories byla zrušena, nyní již všichni uživatelé mohou jednoduše přidat odkaz do svých stories!
Přidání obsahu a médií
Prvním krokem je přidání obsahu a médií pro váš příběh. To může zahrnovat videa nebo obrázky vás samotných nebo výrobků, citáty nebo zábavná fakta o vás a/nebo výrobcích atd. Chcete, abyste uživatele zaujali, proto dbejte na to, aby jakýkoli obsah, který zveřejníte, byl zajímavý a relevantní! Po jeho nahrání do sekce příběhů na Instagramu je čas na druhý krok.
Jak přidat odkaz do Instagram Stories
Jakmile je obsah přidán do sekce příběhů na Instagramu, klikněte na ikonu „odkaz“, která se nachází poblíž pravého dolního rohu obrazovky. Tím se otevře nové okno, do kterého můžete vložit libovolný odkaz související s tím, co bylo do příběhu vloženo (např. adresu URL webové stránky). Po správném vložení klikněte na tlačítko „Hotovo“ a voilá – váš odkaz byl přidán! Uvědomte si, že při zobrazení tohoto příběhu se uživatelům zobrazí možnost, která je vyzve, aby „Přejeďte nahoru pro více informací“, pokud chtějí navštívit stránku spojenou s odkazem. Ujistěte se, že tato stránka je relevantní a zajímavá, aby uživatelé neměli pocit, že přejetím nahoru ztrácejí čas!
Analýza výsledků
Po zveřejnění příběhu s připojeným odkazem je důležité, abyste analyzovali veškeré výsledky uživatelů, kteří na něj klikli! Přejděte do aplikace Insights (ikona sloupcového grafu umístěná v pravém horním rohu profilu) a prohlédněte si analytické údaje týkající se zobrazení příběhů a také míry prokliků (CTR) na ně v časových obdobích, jako je 24 hodin po zveřejnění nebo 7 dní po zveřejnění atd. Tyto poznatky by měly pomoci při rozhodování o budoucích příspěvcích a o tom, které z nich mají u diváků největší ohlas, takže si je nezapomeňte náležitě prohlédnout!
Závěr
Používání odkazů Swipe Up v příbězích Instagramu je účinný způsob, jak zaujmout diváky a nasměrovat je přímo na relevantní stránky související s tím, co bylo v daném příběhu zveřejněno. Pokud splňujete všechny požadavky pro použití této funkce, pak je přidání odkazů velmi jednoduché – stačí nahrát obsah do sekce příběhů v aplikaci Instgram a následně vložit požadovanou adresu URL do pole s ikonou „Odkaz“ a nakonec kliknout na tlačítko „Hotovo“! Po zveřejnění příspěvku se ujistěte, že analyzujete výsledky od diváků, kteří na něj klikli, a to tak, že si prostřednictvím sekce Insights v profilu prohlédnete CTR za určité časové období; Tímto způsobem vybavíte uživatele informacemi potřebnými pro informované rozhodování o budoucích příspěvcích!